Subject: Vs: Muhus toimunud liiklusõnnetus, mille tagajärjel hukkus laps ja Kihnus asuv "Kurase rist" ning Kihnu Koolis mööduv teelõik
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Veera Leas'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 6 May 2025 15:35:47 +0300

Tere,

Kuna Hannes Vaidlalt tuli automaatteavitus, et ta on tööst ja arvutist 13.
maini eemal ning teda asenab Sven Savi, saadan kirja uuesti ja
korrektsemal kujul – Õie Merimaa signatuur sai eelmises kirjas valesse
kohta.

Loen kurbusega uudiseid, mis eelmisel nädalal Muhu vallas, Liiva külas
juhtus ja sellele järgnenu kohta.

Erinevates artiklites kõlab mõte, et kellegi elu hind on see, mida maksma
peab, et asjad muutuksid.

Kas ja millal Kihnus paiknev „Kurase rist“ (ristuvad 19138 Sadama-Haigla
tee ning 19139 Lennujaama-Suigu tee) ohutumaks ehitatakse.

Hetkel on sinna paigaldatud kiirusepiirangut kehtestavad märgid, mis
kihutamist ei takista.

Sama küsimus 19139 Lennujaama-Suigu tee teelõigu kohta, mis kulgeb Kihnu
Koolist  ja Kihnu Muuseumist ning Kihnu Rahvamajast mõõda.

Kiirust piiravad märgid on ja kihutamist see ei takista.

Ka on Kihnu Kooli direktor sarnase küsimusega Transpordiameti poole
pöördunud.

Kas ka meie väike kogukond peab nende kohtade ohutumaks muutmist kaotama
ühe hinge?

Tsiteerin Kihnu Kooli direktori kirja:

„Tere!

Pöördun mure ja palvega. Koolijuhi ja lapsevanemana teeb mulle muret
liiklus Kihnu Kooli, muuseumi ja rahvamaja piirkonnas. On küll olemas
kiirust piiravad liiklusmärgid, kuid uljad sõitjad nendest kinni ei pea.
Kihnu Kooli õpilastest paljud liiklevad jala, jalgratastega ning kiirust
ületavad roolijad on neile ohuks. Eriti sügisel ja kevadel, kui liiklus
muutub saarel ringi liikuvate turistide tõttu tihedamaks. Muidugi on
uljaid sõitjaid ka kohalike hulgas. Kas oleks mõistlik kooli, muuseumi ja
rahvamaja vahelisele lõigule lisada lamavad politseinikud, mis sunniksid
mootorsõidukitega sõitjatel kiirust maha võtma?

Mõtteid ja vastust ootama jäädes!

Tervitades

Õie Merimaa

Direktor

Kihnu Kool

+372 56 497 772“

Lisan manusesse ka Transpordiameti vastuse, milles kirjeldatakse teelõigul
tegelike kiiruste mõõtmist ja tulemuste alusel tegeliku olukorra
hindamist.

Pea aasta on möödas ja meile teadaolevalt ei ole kiirust mõõdetud.

Millal teostatakse mõõtmised, millal hinnatakse tegelikku olukorda ja
millal tehakse otsused nende hinnangute põhjal? Palume mõõtmisi teostada
ka „Kurase ristis“.

Juhite ka tähelepanu asjaolule, et teisaldatavaid künniseid pinnatud
kruuskattega teedele paigaldada ei saa  ja see ei ole liiklejatele ohutu
ning häiriks teehoolet.

Ka toote välja, et künniseid saab rajada asfaldist, mis eeldab
investeeringuid.

Palume leida lahendused, kuidas kirjeldatud asukohtades ohutumaks saab ja
vahendid nende lahenduste teostamiseks.

Lugupidamisega
Egon Vohu
vallavanem
Kihnu Vallavalitsus
+372 446 9910
+372 5564 9365
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.kihnu.ee/> www.kihnu.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.